Σας καλωσορίζουμε στο Radio Notes Magazino News - Όλες οι μεγάλες επιτυχίες παίζονται & διαβάζονται εδώ

Προβολέs Σελίδαs

Παρασκευή 4 Ιουνίου 2021

Συνέντευξη || Γιώργος Σαλαμπάσης || Radio Notes.eu Magazino



 Το Radio Notes.eu Magazino έχει την τιμή και τη χαρά να φιλοξενεί σήμερα τον κύριο Γιώργο Σαλαμπάση!








Ο Μάριος κι εγώ σε καλωσορίζουμε στο blog μας! 




Συνέντευξη στη Μάρω από το radionotes.eu




1. Γιώργο, από πού είσαι, πώς ξεκίνησες με το τραγούδι και ποια τα ακούσματά σου; 




Καλημέρα Μάρω μου και Μάριέ μου! Είμαι πολύ χαρούμενος και ευτυχισμένος που κάνουμε αυτή την κουβέντα! Ράδιο Νότες! Το κλάμα ενός μικρού παιδιού αποτελείται από νότες! Η ζωή του κόσμου είναι νότες, μουσική! Από μικρό παιδί με γοήτευε η μουσική, το ράδιο.. Η καταγωγή μου είναι από το Κουβούκλιο Σερρών. Εκεί μεγάλωσα. Άκουγα Νίκο Γούναρη, Γιάννη Βογιατζή, Μαρούδα, Πάνο Γαβαλά και φυσικά τον κορυφαίο όλων, τον Στέλιο Καζαντζίδη! Πάντα άκουγα και ακούω τραγούδια του Στέλιου μας, τον θαύμαζα! Κάθε του τραγούδι μοναδικό... Ανεπανάληπτος! Με επηρέασε τόσο πολύ! Κάποια στιγμή, λοιπόν, πήρα μια κιθάρα και ξεκίνησα να μαθαίνω. Ένας θείος μου είχε συγκρότημα που έκαναν εμφανίσεις στα πανηγύρια στις Σέρρες. Θυμάμαι ήταν του Αγίου Πνεύματος και πήγαμε στην Κερκίνη. Μας ανέβασαν σε πλατφόρμα τρακτέρ για να τραγουδήσουμε! Η καρδιά μου κόντευε να σπάσει, ντράπηκα πολύ εκείνη τη μέρα. Νομίζω είχα πει το τραγούδι του Στέλιου "απάνω που σε ξέχασα". Γύρισα πολλά πανηγύρια, ταβέρνες.. Μεγαλώνοντας μπήκα σε μια σχολή εργοδηγών και αποφάσισα να πάω στη Θεσσαλονίκη να εργαστώ ως μηχανολόγος. Ο θείος μου, σχεδόν με παρακαλούσε να πάω για τελευταία φορά να τραγουδήσω σε μια εκδήλωση. Δεν πίστευα ότι μπορεί κανείς να ζήσει από το τραγούδι και έπρεπε να κοιτάξω τη ζωή μου! Τελικά υποσχέθηκα στο θείο μου ότι θα πάω. Μπαίνω λοιπόν στο τρένο από Θεσσαλονίκη για Σέρρες. Μέσα στο τρένο γνωρίζω μια κοπέλα και τα λέγαμε. Απορροφήθηκα τόσο πολύ με τη συζήτηση που δεν πρόσεξα ότι το τρένο προχωρούσε... Και φτάνουμε στο χωριό Σκουτούσα, πριν από τις Σέρρες και σε δέκα λεπτά θα έφτανα στον προορισμό μου. Το τρένο συνέχιζε και ο προορισμός μου δε φαινόταν. Βάζω τις φωνές λοιπόν και έρχεται ο υπεύθυνος και μου λέει ότι πάμε για Δράμα! Είχα αγχωθεί γιατί σκεφτόμουν ότι ο θείος μου δεν είχε τραγουδιστή και τώρα τι θα κάνει; Τελικά έγινε ένα θαύμα και μας κατέβασαν σε μια διασταύρωση που υπήρχε ανταπόκριση με άλλο τρένο κι έτσι έφτασα στις Σέρρες. Κάτι έλεγε αυτή η "περιπέτεια".. Πήρα πολλά χρήματα τότε!! Παράτησα τις σπουδές μου ως μηχανολόγος και αφοσιώθηκα στο τραγούδι. Κατέβηκα Αθήνα. Στο κέντρο που τραγουδούσα εκείνο τον καιρό έλεγα ένα τραγούδι του Πάριου, το "Λυπήσου με" που το αγαπώ πάρα πολύ. Κάποιο βράδυ λοιπόν σηκώνεται ένα ζευγάρι να χορέψει, όμως αυτό το τραγούδι δε χορεύεται, με αποτέλεσμα να νευριάσω και να σηκωθώ να φύγω. Με προλαβαίνει όμως ένα παλικάρι και μου λέει ότι τους στεναχώρησα. Η κατάσταση μύριζε μπαρούτι.. Θα τσακωνόμασταν! Μου λέει λοιπόν "είμαι ευαίσθητος γράφω τραγούδια" και του λέω αυτολεξεί "αντί να τσακωθούμε ας συνεργαστούμε"! Την επόμενη κιόλας μέρα μου έφερε κάποια τραγούδια και με το που διαβάζω το "σ' αγαπάω μ' ακούς" τρελάθηκα! Τον έστειλα στο συνθέτη μου, τον Μπαξεβάνη. Με καλεί ο μαέστρος και έτσι ξεκινά το ταξίδι μου στο χώρο της δισκογραφίας! Ύμνος της αγάπης. Περίπου ένα εκατομμύριο πωλήσεις (κασέτες και δίσκοι)!! Συγκλονιστική αρχή για μένα!!!




2. Αρχές της δεκαετίας του '80. Άλλες εποχές, άλλα βιώματα.. Δεν υπήρχαν και τεχνολογικά μέσα, οπότε οι αφιερώσεις πέφτανε βροχή. Κατάφερες να "καψουρέψεις" όλη την Ελλάδα. Τι θυμάσαι έντονα από τότε; 




Γινόταν της τρελής!! Κλείνανε οι πόρτες στο μαγαζί παρα δέκα. Πέρασε λανθασμένα μ' αυτή την έννοια. Διαφωνώ με το "καψούρεμα" γιατί το τραγούδι πέρασε παντού, σε νέους, σε παιδιά, σε ηλικιωμένους, σε όλο τον κόσμο γιατί υπήρχε έλλειψη επικοινωνίας... Πολύς κόσμος έλεγε ότι παντρεύτηκε με αυτό το τραγούδι.  Ήταν ένα μέσον που αντάμωνε τον κόσμο, έλλειψη επικοινωνίας υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει πάντα. Οι άνθρωποι είναι όντα με ανάγκες. Ανάγκη είναι και η επικοινωνία, η αγάπη! Για να φτάσουμε στο Θεό πρέπει να αγαπάμε ο ένας τον άλλον. Αυτή είναι η δυσκολία! Το "σ' αγαπάω μ' ακούς" ήταν γέφυρα επικοινωνίας! 




3. Έζησες την απόλυτη δόξα κι όμως παρέμεινες σεμνός και ταπεινός. Υπήρχε στήριξη από την οικογένεια, φίλους; Ή είναι προσωπική υπόθεση η διαχείριση της επιτυχίας;



Πρώτα η οικογένεια! Η μάνα και ο πατέρας! Οι αξίες που πήρα από την οικογένειά μου είναι να είμαι ταπεινός! Είμαι χωριατόπαιδο, δεν είχα τίποτα παραπάνω. Έχω πολύ μεγάλη αγάπη στην εκκλησία, στο Θεό κι από εκεί παίρνω οδηγίες.. 




5. Συνεχίζοντας τη δισκογραφική σου διαδρομή, κανένα τραγούδι δεν κατάφερε να ξεπεράσει την επιτυχία του "σ' αγαπάω μ' ακούς". Σε προβλημάτισε αυτό το γεγονός; 



Αλήθεια είναι! Είχα πει πολλά τραγούδια. Ο κόσμος συνδύασε τον Σαλαμπάση με το "σ' αγαπάω μ' ακούς", αυτό με κράτησε ως θρύλο! Δεν έκανα μεγάλες επιτυχίες, αλλά όσο μπορώ υπάρχω στο χώρο απλά. Η μεγάλη διάρκεια σε φθείρει! Όταν κλείνουν τα φώτα αλλάζει όλο... Εγώ δεν είχα πρωτιά και αισθάνομαι καλά! Ένιωσα και έζησα το παραμύθι... Υπάρχουν παγίδες για την ταλαιπωρία της ψυχής. Το πέρασα αυτό το μαρτύριο, όμορφο όμως! Ό,τι είμαστε είναι από το Θεό. 




6. Γιώργο, θέλω να μου πεις δυο λόγια για το αγαπημένο μου τραγούδι σου "με συγχωρείς που σε θυμάμαι". 



Ο τρίτος μου δίσκος με Τάκη Μουσαφίρη. Δεν έκανε επιτυχία! Μέχρι ο Τάκης δεν κατάφερε να φτάσει την επιτυχία του πρώτου μου δίσκου! Τον τιμώ, άφησε σπουδαία τραγούδια και τον ευχαριστώ! Φταίνε τα μέσα, δεν προβλήθηκε όσο έπρεπε. Πολλά τραγούδια που δεν αξίζουν γίνονται επιτυχίες λόγω της προβολής των μέσων.. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια περνάνε τραγουδάκια! Βέβαια τότε είχαμε και συνθέτες... Άφησαν σπουδαίο έργο! Ο άνθρωπος για να υπάρχει χρειάζεται πολιτισμό, πνευματική τροφή, όχι μόνο φαΐ και βόλτα! Αυτό είναι πολιτισμός, οι τέχνες, η μουσική, το καλό τραγούδι! "Σ' αγαπώ γιατί εισ' ωραία", γιατί υπάρχει αυτό το τραγούδι εκατό χρόνια; Τέτοια τραγούδια πρέπει να προβάλλονται, να κρατηθούν.. Ο κόσμος συμβιβάζεται και οδηγείται εκεί που θέλουν κάποιοι...... 





7. Σήμερα τι κάνεις; Πώς περνάς το χρόνο σου; 



Λόγω της κατάστασης, σπίτι όπως όλοι! Γράφω τραγούδια, μουσική.. Σήμερα βγάζω τραγούδια από την ψυχή μου! Θα σας στείλω τα καινούργια μου τραγούδια, ένα από αυτά μάλιστα προορίζεται για το Νταλάρα, θα δούμε. Έγραψα και ένα τραγούδι για τη γυναίκα μου. 



8. Η συμβουλή σου στα νέα παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με το τραγούδι; 




Αν γεννιόμουν ξανά το ίδιο θα ήθελα να κάνω! Διαφωνώ με τα ριάλιτι. Δεν έχουν εμπειρίες, δεν έχουν πάει σε μαγαζιά να παλέψουν, πάνε αγνά, παρθένα στους σπουδαίους να τους κρίνουν. Βέβαια βγήκαν και ταλέντα. Να λένε ωραία τραγούδια! Χρειάζεται παιδεία και όχι έπαρση! Το επάγγελμά μας δεν είναι διαφορετικό.... Κερδισμένος είναι αυτός που είναι ταπεινός! Οι Άγιοι μας αν και αγράμματοι ήταν ταπεινοί. Το τραγούδι σε οδηγεί στην ταπεινοσύνη! Το ευαγγέλιο του Ελληνικού τραγουδιού είναι το "Δύο πόρτες έχει η ζωή, άνοιξα μια και μπήκα"! 



Μάρω μου και Μάριέ μου σας ευχαριστώ θερμά για τη φιλοξενία στο ράδιο νότες Magazino! Υγεία και πολλές επιτυχίες εύχομαι!